laurie21.reismee.nl

Kerst 2013

Hallo allemaal!

Inmiddels bevind ik me alweer 4 weken op een cattle station in Central Queensland. We werken hier hard, zo'n 12 uur per dag, 6 dagen per week. Wat we doen varieerd van veedrijven tot hekken bouwen en pijpleidingen leggen. De afgelopen week hebben we vooral veel gegraven, wat met deze temperaturen en harde grond bepaald geen pretje is. Soms is de grond zo hard dat we in plaats van een schep een zogenaamde crowbar moeten gebruiken. Een crowbar is een soort van koevoet met een scherpe punt. Zo'n ding is enorm zwaar (kan het nog maar net optillen, laat staan dat je er gaten mee moet graven), maar het resultaat mag er dan ook zijn: een groot gat en een stel flinke spierballen ;-).

De mensen hier zijn een beetje apart, ondanks dat alles hier zo groot is (of juist daarom), leven de mensen hier in een klein wereldje. Je krijgt hier maar weinig mee van wat er in de buitenwereld allemaal gebeurd. Gelukkig hebben we het internet nog :-).

Vandaag is het Kerstmis, maar zo voelt het helaas niet. Wij hebben vrij, maar de anderen hebben vanmorgen gewoon gewerkt! Het is hier bloedheet en ik zit nu op mijn bed te drijven van het zweet. We hebben net het kerstdiner achter de rug (een ding is met Kerst overal hetzelfde: je eet veels te veel, ondanks dat het daar hier veel te heet voor is). Morgen moeten we gewoon werken en hoe het met Nieuwjaar zit, is nog onduidelijk. Vuurwerk zal er helaas in ieder geval niet zijn. Hoogtepunt vandaag was onze fotoshoot met Mr. Kangaroo en onze kerstcadeautjes :-D.

Volgende week vrijdag trek ik weer verder, ik vlieg dan terug naar Brisbane en door naar Nieuw Zeeland waar het koeler is en minder spinnen zijn! Was het trouwens alweer bijna vergeten maar zoals sommigen van jullie al op Facebook hebben kunnen zien, hadden we vorige week (glibberig) bezoek van twee boomslangen. De ene was ongeveer 1 meter 20 en bevond zich op het hek naast ons huisje en de andere (een kleinere) zat in onze doos met waspoeder (Iiiiiiieeee). De kleinere hebben we gevangen, en toen heb ik natuurlijk ook meteen gevraagd of ik hem eventjes vast mocht houden :-). Afgezien van de gifgroene kikker die regelmatig ons toilet bezoekt, valt het verder wel mee met het ongedierte. Afgelopen week ben ik een echte redback spin tegengekomen die in een paal zat waar ik de draad uit moest halen. Mijn favoriete klusje is trouwens het controleren van de watertroggen, dat houdt namelijk in dat je de hele morgen of middag in de auto zit om het water te controleren en waar nodig, poorten te openen en te sluiten.

Dat was het voor nu, maar ik hou jullie op de hoogte! Fijn Kerstfeest en unne gooie roetsj gewenst!

Groetjes Laurie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!